Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2007 09:54 - Спомен за един верен приятел
Автор: stranger Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2529 Коментари: 1 Гласове:
0



Преди три дни си отиде един верен приятел. След него остана огромна празнота, която не мога да запълня. Не, не става дума за човек. Отиде си моето куче Рая.
Нелеп инцидент. Дотолкова нелеп, че ме кара да мисля за някаква намеса свише. Единственото ми успокоение остава мисълта, че до края не е изпитвала болка. Първо шокът от удара, после успокоителните не са й позволили.
В един момент в мен се появи надеждата, че ще превъзмогне нараняванията и ще остане с нас. Сега разбирам, че всъщност това са били последните й мигове. Беше замаяна и уплашена, трепереше от страх, защото се намираше в кабинета на лекаря, който няколко пъти я беше ваксинирал и оттогава всеки път, когато го посещавахме, се опитваше да се скрие под масата му. За малко погледът й се проясни, погледна ме и ме позна. Помаха с опашка, вдигна глава и се опита да стане, за да дойде при мен. Вярвам, че е усещала приближаващия край и искала да ми каже "Довиждане!" . Не "Сбогом!", а именно "Довиждане!".
После я упоиха и тя повече не се събуди. Последното, което видях, беше безжизненото й тяло на операционната маса. Но това вече не беше моето куче - духът й беше напуснал този свят. Пред мен стоеше празна обвивка, като стара дреха, захвърлена на облегалката на някой стол.
Погребах я на едно от любимите й места, където излезе за пръв път, на четири месеца. Тогава още нямаше сили да тича до майка си, но с огромния си инат вървеше, макар че лапите й бяха подбити от острите камъни. В края на разходката заспа в ръцете на съпругата ми и продължи да спи непробудно дори когато се прибрахме. Оставих до нея играчките, с които не се разделяше, заедно с плюшеното мече, което тя винаги искаше да захапе, но не й позволявахме. Може да прозвучи глупаво, но се погрижих да бъде завита и наблизо да са паничкита й за храна и вода.
Сега се будя сутрин и очаквам да чуя как тя със скокове идва до леглото ми и чака с нетърпение да я нахраня и да излезем да потичаме. Но е много тихо. Никой не идва, не се опитва да ме издърпа или да ми пъхне топка в ръката. Мога да оставям храната на масата или обувките в коридора, защото няма кой да ги вземе. Няма нищо по-страшно от тишината.
Единственото, което ми се иска да се надявам е, че където и да се намира сега, Рая е обградена с такава любов, каквато получаваше и от нас.
image



image       image      image



Гласувай:
0



1. анонимен - :(
17.05.2009 20:30
Mnogo sujalqvam za tvoeto ku4e:(((Bila e hubavica
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stranger
Категория: Други
Прочетен: 144767
Постинги: 17
Коментари: 142
Гласове: 194
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930